Artykuł własny 
autor mgr Marian Czubkowski


"Jak należy rozumieć PROJEKT AUTORSKI strony www z domeną na serwerze publicznym"
     Postęp nauki i techniki coraz wyraźnej i powszechniej wkracza do różnych dziedzin życia i działania ludzkiego. Wymaga to odpowiedniego przygotowania ludzi nie tylko do właściwego tworzenia nowej techniki informatycznej, ale również do prawidłowego jej wykorzystania. Sytuacja ta nie może oczywiście pozostać bez wpływu na szkołę, treści kształcenia i sposób ich realizacji.

     Trudno wyobrazić sobie nowoczesny proces kształcenia bez codziennego stosowania różnorodnych urządzeń komputerowych, bez niezbędnych środków dydaktycznych. Wyposażenie szkoły w środki dydaktyczne odgrywa i w dalszym ciągu będzie odgrywać coraz większą rolę w osiąganiu wyników nauczania i uczenia się. Niedomagania w tym względzie szczególnie uwidaczniają się w nauczaniu przedmiotów na kierunku Technik informatyk. Zauważa się to na każdym szczeblu realizacji programów nauczania przedmiotów informatycznych. Struktura programu nauczania kierunku Technik informatyk jest podporządkowana wewnętrznej logice przedmiotów. Jako przedmioty praksyjne służą rozwijaniu umięjętności praktycznego działania oraz kształtowaniu umiejętności stosowania praw nauki w działaniu praktyczno - twórczym. Warunki do rozwijania tych umięjętności stwarzają zadania techniczno - projektowe uwzględnione w podstawach programowych kierunku technik informatyk.

     Realizacja zadań opiera się na odpowiednio dobranej wiedzy informatycznej z zakresu technologii, urządzeń, systemów operacyjnych, sieci komputerowych, programowania obiektowego i strukturalnego czy też grafiki komputerowej, a także na wiedzy przyswajanej przez uczniów w innych przedmiotach nauczania. Niezbędne jest również zastosowanie różnych materiałów poglądowych, zestawów ćwiczeń czy też obrazów z przykładami, które są nieodzowne przy doskonaleniu i upraktycznieniu wiedzy. Jednym z środowisk pomocy dydaktycznych jest ta strona internetowa. Uczeń uczy się korzystać z materiałów na bieżąco ze wskazaniem  do tematów lekcji. Instrukcje zawarte na stronie nauczyciela są bieżącą  pomocą przy realizacji tematów lekcji i źródłem do sporządzenia notatek z lekcji.     

     Strona nauczyciela nie jest archiwum ucznia lecz środkiem poglądowym i informacyjnym nauczyciela w procesie dydaktycznym. Strona jest współczesnym zamiennikiem dawnej instrukcji do lekcji.
                            od autora MCz®